Eerste twee weken - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Floor Daal - WaarBenJij.nu Eerste twee weken - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Floor Daal - WaarBenJij.nu

Eerste twee weken

Blijf op de hoogte en volg Floor

12 Mei 2015 | Bonaire, Kralendijk

Lieve allemaal,

Allereerst dankjewel allemaal voor jullie lieve appjes, facebook berichtjes, smsjes en mailtjes. Het is toch weer een hart onder de riem op mijn grote avontuur.
29 april 2015 ben ik voor een half jaar vertrokken naar Bonaire voor mijn HOM-stage. Nu zitten bijna mijn eerste twee weken in Bonaire erop. Ik heb een fijne maar lange vlucht gehad, overgestapt op Curaçao. Na twee uur op het vliegveld te hebben gewacht ben ik doorgevlogen naar het mooie Bonaire. Mijn eerste gedachte was: pfoe wat is het hier heet. Nu ben ik er gelukkig al aan gewend. Na mijn aankomst op Flamingo Airport werd ik meteen goed opgevangen: de taxi stond al op me te wachten toen ik met al mijn koffers en tassen eindelijk kwam aangelopen. Ik heb door de taxi een beetje een rondleiding gekregen op het eiland en toen was het tijd om naar mijn stage bedrijf te gaan: Harbour Village Beach Club Bonaire. Ik kreeg een leuk appartementje toegewezen, waar ik zeer tevreden over ben. S 'avonds heb ik een heerlijke tagliatelle met verse vis gegeten. Toen was het toch echt tijd om te slapen, want wat had ik een jetlag, ik was al bijna 24 uur wakker. De dag erna een rondleiding gehad en die middag heerlijk op het strand liggen bruinen. Die zaterdag ben ik begonnen met mijn stage achter de FO, waar ik 10 weken aan zal besteden. De andere 10 weken erna zijn voor F&B. Eerst vond ik alles een beetje eng, want alles is nieuw. Achteraf is deze gedachte natuurlijk helemaal niet nodig, want je bent er om te leren. Nu ik er op terugkijk denk ik: wat heb ik in die afgelopen twee weken al veel geleerd. Het geeft me een fijn en gerust gevoel. Naast mijn stage is er natuurlijk ook tijd om te feesten bij Spice Beach en Havana, twee echte aanraders.
Natuurlijk is het niet niks helemaal in je eentje aan de andere kant van de wereld, en al die mensen die je lief hebt achter je te laten voor een half jaar. Maar achteraf ben ik blij dat ik deze beslissing heb genomen en ik denk dat het wel goed voor mezelf is, ik ben over dingen en vooral over mezelf gaan nadenken. De nodige Skype gesprekken en de lieve appjes met de lieve mensen om me heen hebben me dan ook goed geholpen. Nu ben ik blij dat ik deze ervaring mag meemaken.
Morgen heb ik een dagje vrij en ga ik lekker de hele genieten op het strand. Dat sluit helemaal aan bij het motto van Bonaire: relax.

Miss you all!!
Dikke kussen uit Bonaire

  • 12 Mei 2015 - 08:46

    Brigitte Peters:

    Lieve Floor,
    Heel leuk om te lezen!!
    Goed bezig!! Ik weet dat je het kunt!!
    Dikke kus en knuffel!!!

  • 12 Mei 2015 - 08:55

    Marleen Van Daal:

    Lieve Floor,

    Nu ben je twee weken op pad.
    Natuurlijk missen we je om ons heen: jouw gezelligheid en aanwezigheid.
    Maar.....we bewonderen ook je ondernemingslust. Geniet, haal veel uit jezelf en maak er een leerzaam half jaar van!

    Liefs,

    Papa en Mama


  • 12 Mei 2015 - 09:09

    Marita:

    Hallo buurmeisje...
    Wat leuk om van je te horen en dat het goed met je gaat. Geniet er van. We zijn benieuwd naar de rest van je avonturen.
    Groetjes Ed, Marita, Dirk, Inge, Luc

  • 12 Mei 2015 - 11:02

    Maria:

    Floortje toch wat een leuke combinatie van leren en genieten.
    En wat leuk om te horen dat het ,na een beetje aarzelend begin,nu goed gaat.
    Geniet en doe je best om de stage periode tot een succes te maken.

    Knuffels Maria

  • 12 Mei 2015 - 19:45

    Marij:

    Ha Floor leuk je verslag te lezen!!

    Goed zo ,je lijkt al heel goed gewend!
    Met jouw gulle lach moest dat zeker goed lukken!!!!

    hier nu nog redelijk weertje, maar voor morgen en Hemelvaartsdag REGEN!!!( arme communicantjes )

    ps ik weet niet of het op Bonaire ook zo is, maar wij zijn indertijd in Curacao met kerst naar de kerk geweest en dat was een geweldige ervaring,
    We swingden daar zowat de kerk uit!!!! heerlijk die Gospels !!!

    Heel veel liefs
    Marij ( en Chiel)

  • 12 Mei 2015 - 19:52

    Tilly Vola:

    Hallo Floor, leuk verslag en zo te lezen heb je het al gevonden daar. Geniet er van en deze ervaring kan niemand je meer afnemen.

    Tot je volgende verslag.

    Groetjes,

    Tilly

  • 14 Mei 2015 - 16:52

    Wim En Henny Basten:

    Lieve Floor.

    Fijn te weten dat het goed met je gaat en dat je een mooie stage plaats hebt waar heel veel goede leermomenten plaats vinden.Steek er veel van op en geniet van de mooie tijd op de Bonaire.

    Groetjes en een dikke knuffel van
    Opa en Oma Basten.



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bonaire, Kralendijk

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Mei 2015

Eerste twee weken
Floor

Mijn reis en stageverslag van mijn stage bij Harbour Village Beach Resort, op Bonaire. Enjoy! XOXO

Actief sinds 28 April 2015
Verslag gelezen: 1743
Totaal aantal bezoekers 2621

Voorgaande reizen:

28 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: